Wednesday, February 4, 2009

Susah mengajar erti kehidupan



salam ceria. semoga semakin hari, kita semakin berkeyakinan dan mengharungi hidup ini dengan kejayaan dan kebahagiaan. kehidupan ini, tidak pernah lari daripada kesusahan dan penderitaan. sengsara, dan bahagia datang bersilih ganti. namun, kesedihan dan derita itu lah sebenarnya mngundang ketabahan dalam jiwa kita. seeloknya, kita bersyukur saja pabila setiap saat kita dihiasi kenangan yang indah.

anda lihat sahaja tokoh didunia ini. rata2 mereka adalah pernah hidup susah. saya percaya. sebagai umat Islam. tokoh yang paling agung kita pernah tahu malah diiktirafdunia adalah nabi kita Muhamad SAW. dia dibesarkan tanpa ibu dan bapa disisi. kasih sayang yang dicurahkan adalah daripada pakcik dan datuk sahaja. perjuangan hidup nya penuh kesusahan. ranjau yang berduri, dilalui dengan penuh budi yang indah.




mun boleh membuka mata dunia dan pemikiran mereka. ramai yang mengaguminya dan menjadikannya idola kerana akhlak dan kasih sayangnya.

seperti kita pula bagaimana? so..sebenarnya, saya nak cakap kat sini, NO PROBLEM IS NO FUN! secara kemasyrakatannya lah...kita leh tgk rata2 mereka yang sentiasa diulit mimpi indah, kemewahan, kemudahan, glamour dan wang ringgit serta pangkat, mudah sahaja menggelabah bila dirundung kesusahan. itu boleh, ini xboleh..macam2 lah..

sepatutnya, fikir positif. hidup ni pun dah mmg mcm tu. nak ke xnak ke, dah mmg kene ade kesusahan. kalau kita anggap kesusahan itu sebagai motiasi untuk diri kita, nescaya, semua masalah yang diahadapi akan jadi suatu kenangan yang indah (^_^)

0 comments:

Post a Comment